Klik op een onderwerp voor meer informatie.

Aanvragen en reserveren

Yaiza Travel verzorgt uitsluitend individuele reizen naar bijzondere locaties op La Palma, Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote, Fuerteventura en La Gomera. Vijf van de zes eilanden die samen de Canarische eilanden vormen. Aangezien wij bijzondere en kleinschalige accommodaties aanbieden, dien je via het boekings/contactformulier op onze website, via e-mail of telefonisch de beschikbaarheid aan te vragen, je krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord. Adresgegevens en openingstijden van Yaiza Travel vind je elders op deze website onder “contact”.

Aankomst/Vertrek

Bij aankomst op de luchthaven staat de door jezelf geboekte huurauto voor je klaar. Je meldt je bij aankomst op het vliegveld bij de betreffende autoverhuurder. Een routebeschrijving naar je accommodatie, met indien gewenst, de GPS coördinaten ontvang je bij de reisbescheiden via e-mail. In het algemeen is je accommodatie na 16.00 uur op de dag van aankomst beschikbaar. Over het algemeen dien je op de dag van vertrek de accommodatie tussen 10.00 en 12.00 te verlaten. In overleg is het soms mogelijk langer gebruik te maken van je accommodatie.

Afbeeldingen op deze website

De gebruikte afbeeldingen geven een idee van de accommodaties. Het kan voorkomen dat een accommodatie enigszins afwijkt van de afbeelding op deze website. Wij streven er naar de afbeeldingen zoveel mogelijk up to dat te houden.

Airconditioning - verwarming

Indien airconditioning/verwarming aanwezig is dan vind je dit in de beschrijving van de accommodatie. 

Algemene reisvoorwaarden

Op al onze reizen zijn de Algemene Reisvoorwaarden van Yaiza Travel van toepassing. Je vindt deze elders op deze website onder “Reisvoorwaarden”. Lees deze goed door. Hierin staan jouw en onze rechten en plichten beschreven.

Annuleringskosten

Naast de reeds betaalde boekingskosten zijn bij een annulering van je geboekte reis de voorwaarden van toepassing zoals omschreven in artikel 6 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Babybedje

Het huren van een babybedje dien je bij boeking op te geven. In enkele accommodaties worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht. Indien er geen babybedje beschreven staat bij de accommodatiebeschrijving, wil dit niet zeggen dat wij dit niet voor je kunnen organiseren. Geef dit aan bij je boekingsaanvraag.

Betalingen

Indien je reservering akkoord is gegeven door Yaiza Travel ontvang je van ons de factuur/boekingsbevestiging per e-mail. Na ontvangst hiervan dien je per omgaande een aanbetaling te doen. Deze bedraagt 50% van de totale reissom (vermeerderd met een eventueel door ons gereserveerde vlucht), met een minimum van € 200,- per boeking. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken vóór vertrekdatum op de bankrekening van Yaiza Travel te zijn bijgeschreven. Je krijgt hiervoor geen herinnering. Je bank- of giro afschrift is je betalingsbewijs, je ontvangt van ons geen ontvangstbewijs.

Boekingsopdracht

Door het invullen van het boekingsformulier, op de website, of bevestiging per e-mail bericht geef je Yaiza Travel definitief opdracht voor het boeken van de door jou opgegeven accommodatie(s) en verklaar je akkoord te zijn met de algemene reisvoorwaarden. Je vindt deze elders op deze website onder "Reisvoorwaarden". 

Eerste en laatste vakantiedag

Bij vertrek dient men meestal vóór 10.00 of 12.00 uur de accommodatie te verlaten. Dit wordt ter plaatse of bij de accommodatie beschrijving aangegeven. Daarna volgt de schoonmaak, dat enige tijd in beslag neemt. Bij een vroege aankomst kan het daarom voorkomen dat je niet direct in je accommodatie terecht kunt. Wij vragen hiervoor je begrip.

Faciliteiten in de accommodatie

In de beschrijvingen van de accommodaties worden de aanwezige faciliteiten genoemd. 

Huurauto

Een huurauto is niet inbegrepen. De meeste accommodaties zijn vrij afzonderlijk gelegen, een huurauto is dus noodzakelijk.

Iets niet in orde

Hoewel wij met uiterste zorgvuldigheid je reis hebben samengesteld, kan het voorkomen dat zich tijdens je reis zaken voordoen, waarmee je je niet kunt verenigen. Er wordt dan van je verwacht dat je daarvan direct melding maakt bij de verstrekker van de dienst (b.v.de huiseigenaar)  of Yaiza Travel. In het algemeen kan op deze manier een probleempje snel worden opgelost. Mocht je echter niet tevreden zijn met de geboden oplossing en wil je hierover een klacht indienen, dan dien je deze altijd op schrift te stellen en ter plaatse door de verstrekker van de betreffende dienst, te laten ondertekenen. Wij kunnen uitsluitend je reactie in behandeling nemen indien deze uiterlijk één maand na je terugreis, tezamen met het ter plaatse opgemaakte en ondertekende klachtenformulier, bij ons is binnengekomen. Een klacht is een persoonlijke zaak; collectieve klachten kunnen wij derhalve niet in behandeling nemen.

In de plaatsstelling

Indien een reiziger wegens omstandigheden moet annuleren, bestaat de mogelijkheid voor zogenaamde “in de plaatsstelling”. Zie hiervoor artikel 6.4 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Kinderen

Voor onze reisdiensten gelden geen bijzondere prijzen voor kinderen. Kosten zijn de kosten per accommodatie.

 

Kluisjes

Als bij de omschrijving van je accommodatie “kluisje(s)” vermeld staat, betekent dit niet automatisch dat deze gratis zijn. Meestal dien je deze te huren en ter plaatse te betalen.

Langer op reis

Indien je een reis wilt boeken die afwijkt dan de door ons opgegeven reisduur bv voor overwinteren, zijn zowel de mogelijkheden als de prijzen op aanvraag verkrijgbaar. Wij adviseren je graag.

Leidingwater

Het leidingwater op de Canarische Eilanden kun je drinken, doch wij adviseren je om flessen drinkwater te kopen.

Maximale bezetting

Indien er bij een accommodatie een maximale bezetting is vermeld, is het vaak toch mogelijk om nog een extra bed bij te plaatsen. Vraag onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Medereizigers

Degene die de reis boekt, is aansprakelijk voor alle andere personen, die hij/zij aanmeldt. Zie hiervoor artikel 1.7 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Medicijnen

Indien je medicijnen gebruikt, raden wij je aan een kopie van het recept in het Latijn mee te nemen. Bij eventueel verlies van je medicijnen kun je deze ter plaatse dan vaak bij een apotheek verkrijgen.

 

Persoonlijke gegevens

Artikel 1.7 van de Algemene Reisvoorwaarden vereist de verstrekking van persoonlijke gegevens, die voor de uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Deze bepaling betreft niet alleen een geestelijke of lichamelijke handicap, doch ook andere hoedanigheden die voor de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf of voor de medereizigers van belang kunnen zijn.

Preferenties en essenties

Een eventueel bij boeking opgegeven preferentie kunnen wij nooit garanderen. Wij zullen echter onze uiterste best doen je wens ten uitvoer te brengen. Is een wens echter zo essentieel dat hiervan het afsluiten van de reisovereenkomst afhangt, dan is er sprake van essentie en verwijzen wij je naar artikel 1.8 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Reisbescheiden

Deze ontvang je ca. 8-10 dagen voor vertrek. Je reisbescheiden bestaan uit een accommodatie voucher en de routebeschrijving. Indien de vluchten door Yaiza Travel zijn geboekt zit hier ook het e-ticket voor de vluchten bij, Mocht je binnen 8 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden hebben ontvangen, neem dan direct contact met ons op.

Reisdocumenten 

Naar de Canarische Eilanden kun je reizen met zowel een paspoort als met een identiteitskaart (ID).
Het paspoort of ID kaart heeft een geldigheidsduur van 10 jaar.  Voor personen tot 18 jaar is de geldigheidsduur overigens 5 jaar. Indien je paspoort of ID kaart is verlopen kun je niet reserveren bij Yaiza Travel. Houd je paspoort of ID kaart altijd gereed op de luchthaven, je dient je hier te kunnen identificeren. Indien je je paspoort of ID kaart in het buitenland bent kwijt geraakt kun je bij de ambassade of consulaat een nieuw paspoort of een tijdelijk reisdocument aanvragen. Je bent niet verplicht om aangifte te doen bij de plaatselijke politie, doch wij raden je aan dit wel te doen in verband met een eventuele claim bij je verzekeraar. Yaiza Travel is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van je reisdocumenten.

Reisduur

De reisduur staat in hele dagen vermeld, waarbij de dag van vertrek en de dag van terugkomst geheel zijn meegeteld. 

Reizen buiten het hoogseizoen

In het voor- en naseizoen is het minder druk dan in het hoogseizoen. Het kan daarom gebeuren dat gedurende een bepaalde periode niet alle faciliteiten, zoals b.v. winkels, restaurants, watersportactiviteiten op het strand, activiteiten voor kinderen e.d. geopend of beschikbaar zijn. Ook kan het in de omschrijving vermelde zwembad om technische of klimatologische redenen (nog) niet gevuld zijn. Tevens kan het doorgaan van bepaalde activiteiten afhangen van een minimum aantal deelnemers. Wij kunnen hierop helaas geen enkele invloed uitoefenen.

 

Tijdsverschil

De Canarische Eilanden kennen ook zomer- en wintertijd, hierdoor is het tijdverschil het gehele jaar één uur vroeger dan in Nederland.

Vertragingen of wijzigingen 

Er kunnen wegens technische en/of organisatorische redenen wijzigingen of vertragingen optreden in je vluchtschema. Het kan noodzakelijk zijn dat er met een andere luchtvaartmaatschappij en/of een tussenstop wordt gevlogen. Yaiza Travel is niet aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van een vluchtwijziging of vertraging. Hetzelfde geldt voor stakingsacties. Ook wanneer je als gevolg hiervan een aansluiting met het openbaar vervoer mist, kan Yaiza Travel hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid accepteren. Alle hieruit voortvloeiende kosten kun je eventueel bij thuiskomst bij je verzekeringsmaatschappij claimen. Je dient dan wel in het bezit te zijn van voldoende bewijsmateriaal.

Vertrektijden

De definitieve vertrektijden van je vlucht staan in je ticket vermeld. Vluchttijden, die je vóór ontvangst van het vliegticket worden doorgegeven, zijn dan ook altijd onder voorbehoud. Bij chartervluchten kunnen de in je vliegticket vermelde vertrektijden overigens op zeer korte termijn voor aanvang van de vlucht nog eens gewijzigd worden. Dit geldt zowel voor de heenvlucht als voor de terugvlucht. Yaiza Travel heeft geen enkele invloed op de vluchttijden. Je bent verplicht je uiterlijk 2 uur vóór vertrek bij de betreffende incheckbalie te melden. Te laat melden kan tot gevolg hebben dat inchecken niet meer mogelijk is. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Het missen van een vlucht geeft geen recht op enige restitutie. 

Verzekeringen

Wij raden je dringend aan om goed verzekerd op reis te gaan. Sluit hiertoe een reis- en/of annuleringsverzekering af bij je verzekeringsmaatschappij.. 

Voorbehoud

In geval van wijzigingen van BTW-tarieven in binnen en/of buitenland, koers- en/of wisselverhoudingen behouden wij ons het recht voor reeds gepubliceerde prijzen dienovereenkomstig aan te passen. Eventuele verhogingen zullen daarbij aan je worden doorberekend. Dit geldt ook voor al geboekte en betaalde reizen. Zie hiervoor ook de artikelen 3.2 en 3.3 van onze reisvoorwaarden.

Vrijblijvend aanbod

In artikel 1.2 van de Algemene Reisvoorwaarden is sprake van een vrijblijvend aanbod, dat door de reisorganisator kan worden herroepen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de reis is volgeboekt.

Tot slot

Je vakantieland is anders dan Nederland. Verwacht daarom dus niet steeds hetzelfde kwaliteitsniveau aan te treffen dat je in Nederland gewend bent. Immers, elk land heeft weer zijn eigen normen en waarden. Dat is juist één van de aantrekkelijkste kanten van een vakantie. Je moet je vakantieland en alles wat je daar aantreft dan ook beoordelen naar de normen en waarden van het land en haar inwoners. Zo leer je de vakantiebestemming het beste kennen en geniet je met volle teugen van je Yaiza Travel vakantie.

 

voorkeuren Aanvragen
U heeft nog geen voorkeuren geselecteerd

Vind uw ideale vakantie

Zwembad
Aantal personen
1
WIFI / internet

YAIZA TRAVEL

Hollands Diepsstraat 4
4709 PH Nispen

0165 36 45 22

KVK 20143237

yaiza@yaizatravel.nl