Klik op een onderwerp voor meer informatie.

Aanvragen en reserveren

Yaiza Travel verzorgt uitsluitend individuele reizen naar bijzondere locaties op La Palma, Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura en La Gomera. Aangezien wij bijzondere en kleinschalige of inividueel gelegen accommodaties aanbieden, dient u telefonisch, via de mail of via het boekingsformulier de beschikbaarheid aan te vragen, u krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord. Adresgegevens en openingstijden van Yaiza Travel vind u elders op deze website onder “contact”.

Aankomst

Bij aankomst op de luchthaven staat uw huurauto voor u klaar. U wordt opgevangen door een vertegenwoordig(st)er van onze plaatselijke agent. Hij/zij verwijst u naar uw huurauto. Tevens ontvangt u een routebeschrijving naar uw accommodatie. In het algemeen is uw accommodatie na 14.00 uur op de dag van aankomst beschikbaar.

Afbeeldingen op deze website

De gebruikte afbeeldingen geven een idee van de accommodaties. Niet elke kamer, casita, casa, finca, villa of appartement is hetzelfde wat betreft afmeting, inrichting en ligging. Het kan daarom voorkomen dat uw kamer enigszins afwijkt van de afbeelding op deze website.

Airconditioning - verwarming

Indien airconditioning/verwarming aanwezig is (bijna altijd tegen aanvullende betaling),dan vindt u dit in de beschrijving van de accommodatie. Vaak zal uit milieu- en energieoverwegingen gedurende bepaalde uren van de dag de airconditioning/verwarming centraal in- of uitgeschakeld worden. De beslissing hierover berust bij de directie van uw accommodatie. Wij kunnen daarop geen invloed uitoefenen. Indien in de beschrijving van de accommodatie niets staat over de airconditiong/verwarming dan wil dit niet zeggen dat de kosten voor airconditioning/verwarming in de reissom zijn begrepen.

Algemene reisvoorwaarden

Op al onze reizen zijn de Algemene Reisvoorwaarden van Yaiza Travel van toepassing. U vindt deze elders op deze website onder “Reisvoorwaarden”. Leest u deze goed door. Hierin staan uw en onze rechten en plichten beschreven.

Annuleringskosten

Naast de reeds betaalde boekingskosten zijn bij een annulering van uw geboekte reis de voorwaarden van toepassing zoals omschreven in artikel 6 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Babybedje

Het huren van een babybedje dient u bij boeking op te geven. In enkele accommodaties worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht. Indien er geen babybedje beschreven staat bij de accommodatiebeschrijving, wil dit niet zeggen dat wij dit niet voor u kunnen organiseren. Geeft u dit aan bij uw boekingsaanvraag.

Betalingen

Indien uw reservering akkoord is gegeven door Yaiza Travel ontvangt u van ons de factuur/boekingsbevestiging per e-mail. Na ontvangst hiervan dient u per omgaande een aanbetaling te doen. Deze bedraagt 50% van de totale reissom, vermeerderd met een eventuele afgesloten annuleringsverzekering en een eventueel extern ingekochte vlucht. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken vóór vertrekdatum op de bankrekening van Yaiza Travel te zijn bijgeschreven. U krijgt hiervoor geen herinnering. Uw bank- of giro afschrift is uw betalingsbewijs (U ontvangt van ons geen ontvangstbewijs).

Boekingsformulier

Door het invullen van het boekingsformulier op de website geeft u Yaiza Travel definitief opdracht voor het boeken van de door u opgegeven reis en verklaart u zich akkoord met de algemene reisvoorwaarden. U vindt deze elders op deze website onder "Reisvoorwaarden". 

Eerste en laatste vakantiedag

Bij vertrek dient men meestal tussen 10.00 en 12.00 uur de accommodatie te verlaten. Dit wordt ter plaatse aangegeven. Daarna volgt de schoonmaak, dat enige tijd in beslag neemt. Bij een vroege aankomst kan het daarom voorkomen dat u niet direct in uw accommodatie terecht kunt. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Faciliteiten in de accommodatie

In de beschrijvingen van de accommodaties worden doorgaans ook de (sport)faciliteiten genoemd. Indien hierover niets is vermeld betekent dit niet automatisch dat gebruik of deelname gratis is.

Geldzaken

De munteenheid op de Canarische Eilanden is de euro. In de meeste plaatsen zijn pinautomaten te vinden.

Herbevestigen vlucht

Heeft u uw vlucht bij Yaiza Travel geboekt dan dient u uw terugvlucht altijd te herbevestigen. Bij uw reispapieren vindt u hierover uitgebreide informatie.

Huurauto

Een huurauto inclusief verzekeringen en exclusief brandstof is gedurende uw gehele verblijf bij de prijs inbegrepen. Indien u wenst kunt u een hogere categorie of een extra auto huren. Zie hiervoor de prijstabel.
Afhankelijk van de vluchttijden kan het voorkomen dat er een extra huurdag aan u doorberekend dient te worden.

Iets niet in orde

Hoewel wij met uiterste zorgvuldigheid uw reis hebben samengesteld, kan het voorkomen dat zich tijdens uw reis zaken voordoen, waarmee u zich niet kunt verenigen. Er wordt dan van u verwacht dat u daarvan direct melding maakt bij de verstrekker van de dienst (b.v.de hotelier), de locale agent of Yaiza Travel. In het algemeen kan op deze manier een probleempje snel worden opgelost. Mocht u echter niet tevreden zijn met de geboden oplossing en wilt u hierover een klacht indienen, dan dient u deze altijd op schrift te stellen en ter plaatse door de verstrekker van de betreffende dienst, de locale agent te laten ondertekenen. Wij kunnen uitsluitend uw reactie in behandeling nemen indien deze uiterlijk één maand na uw terugreis, tezamen met het ter plaatse opgemaakte en ondertekende klachtenformulier, bij ons is binnengekomen. Een klacht is een persoonlijke zaak; collectieve klachten kunnen wij derhalve niet in behandeling nemen.

In de plaatsstelling

Indien een reiziger wegens omstandigheden moet annuleren, bestaat in enkele gevallen de mogelijkheid voor zogenaamde “in de plaatsstelling”. Zie hiervoor artikel 6.3 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Kamers

Driepersoonskamer: Vaak wordt er in een tweepersoons kamer een extra bed bijgeplaatst. Het kan gebeuren dat een derde bed niet altijd hetzelfde formaat of dezelfde kwaliteit heeft als de “vaste bedden”.
Eenpersoonskamer: Helaas zijn 1-persoonskamers meestal beperkt beschikbaar. Faciliteiten en ligging zijn in sommige gevallen wat minder gunstig.

Kinderen

Kinderen zijn personen in de leeftijd van 2 tot 12 jaar. De kinderprijzen voor hotelaccommodaties gelden als het kind de derde persoon op de tweepersoonskamer is. Indien één ouder en 1 kind op een twee persoonskamer verblijven gelden de reissommen voor 2 volwassenen. 

Vanaf 26 juni 2012 moeten alle kinderen van alle leetijden een eigen reisdocument hebben en zijn bijschrijvingen niet meer geldig.

Kitchenette

Uw kitchenette is nooit ingericht zoals u dat thuis gewend bent. Er zijn vaak twee of drie kookplaatjes, waarop u niet uitgebreid kunt koken. Tevens kunnen er typische Nederlandse zaken als een koffiezetapparaat, een koffiefilter of een theepot ontbreken. Wij adviseren u tevens een theedoek mee te nemen.

Kluisjes

Als bij de omschrijving van uw accommodatie “kluisje(s)” vermeld staat, betekent dit niet automatisch dat deze gratis zijn. Meestal dient u deze te huren en ter plaatse te betalen.

Langer op reis

Indien u een reis wilt boeken die afwijkt dan de door ons opgegeven reisduur bv voor een langere periode overwinteren, zijn zowel de mogelijkheden als de prijzen op aanvraag verkrijgbaar. Wij adviseren u graag.

Leidingwater

Het leidingwater op de Canarische Eilanden kunt u drinken, doch wij adviseren u om flessen drinkwater te kopen.

Maximale bezetting

Indien er bij een accommodatie een maximale bezetting is vermeld, is het vaak toch mogelijk om nog een extra bed bij te plaatsen. Vraag onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Medereizigers

Degene die de reis boekt, is aansprakelijk voor alle andere personen, die hij/zij aanmeldt. Zie hiervoor artikel 1.7 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Medicijnen

Indien u medicijnen gebruikt, raden wij u aan een kopie van het recept in het Latijn mee te nemen. Bij eventueel verlies van uw medicijnen kunt u deze ter plaatse dan vaak bij een apotheek verkrijgen.

Parkeren Schiphol

Yaiza Travel kan voor u uw parkeerplaats reserveren in nabijheid van de luchthaven Schiphol. U heeft hiervoor de volgende mogelijkheden.

VALET PARKEREN.
U rijdt naar de vertrekhal van Schiphol. U wordt opgewacht door een chauffeur die u helpt met uw bagage. De chauffeur brengt uw auto naar een parkeerplaats. Bij terugkomst staat uw auto voor u klaar bij de aankomsthal. 

SHUTTLE PARKEREN.
U rijdt naar een parkeerplaats vanwaar u met een shuttlebus naar de vertrekhal wordt gebracht. Bij terugkomst wordt u bij de aankomsthal opgehaald en naar uw auto gebracht. 

COMBI PARKEREN.
Combineer Valet met Shuttle parkeren.U rijdt uw auto naar het parkeerterrein in Aalsmeer. Met de shuttlebus wordt u naar de vertrekhal gebracht. Bij terugkomst staat uw auto klaar bij de aankomsthal.

Vraag ons naar de mogelijkheden en tarieven. Voor deze service berekent Yaiza Travel geen aanvullende kosten.

Persoonlijke gegevens

Artikel 1.7 van de Algemene Reisvoorwaarden vereist de verstrekking van persoonlijke gegevens, die voor de uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Deze bepaling betreft niet alleen een geestelijke of lichamelijke handicap, doch ook andere hoedanigheden die voor de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf of voor de medereizigers van belang kunnen zijn.

Preferenties en essenties

Een eventueel bij boeking opgegeven preferentie kunnen wij nooit garanderen. Wij zullen echter onze uiterste best doen uw wens ten uitvoer te brengen. Is een wens echter zo essentieel dat hiervan het afsluiten van de reisovereenkomst afhangt, dan is er sprake van essentie en verwijzen wij u naar artikel 1.8 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Reisbescheiden

Deze ontvangt u ca. 8 - 10 dagen voor uw vertrek via e-mail. Uw reisbescheiden bestaan uit uw E-ticket voor uw vluchten (indien geboekt via Yaiza Travel), accommodatievoucher, en huurautovoucher. Bij deze reisbescheiden vindt u ook verdere informatie over uw vakantie zoals verblijfsadressen, telefoonnummers, routebeschrijving naar uw vakantieadres, bestemmingsinformatie etc. Mocht u binnen 8 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden hebben ontvangen, neem dan direct contact met ons op.

Reisdocumenten 

Naar de Canarische Eilanden kunt u reizen met zowel uw paspoort als met uw identiteitskaart (ID).
Het paspoort of ID kaart heeft een geldigheidsduur van 5 jaar. Indien uw paspoort of ID kaart is verlopen kunt u niet reserveren bij Yaiza Travel. Houdt u uw paspoort of ID kaart altijd gereed op de luchthaven, u dient zich hier te kunnen identificeren. Indien u uw paspoort of ID kaart in het buitenland bent kwijt geraakt kunt u bij de ambassade of consulaat een nieuw paspoort of een tijdelijk reisdocument aanvragen. U bent niet verplicht om aangifte te doen bij de plaatselijke politie, doch wij raden u aan dit wel te doen in verband met een eventuele claim bij uw verzekeraar. Yaiza Travel is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van uw reisdocumenten.

Vanaf 26 juni 2012 moeten alle kinderen van alle leetijden een eigen reisdocument hebben en zijn bijschrijvingen niet meer geldig. 

Reisduur

De reisduur staat in hele dagen vermeld, waarbij de dag van vertrek en de dag van terugkomst geheel zijn meegeteld. Dit gebeurt tevens met het oog op de reisverzekering.

Reizen buiten het hoogseizoen

In het voor- en naseizoen is het minder druk dan in het hoogseizoen. Het kan daarom gebeuren dat gedurende een bepaalde periode niet alle faciliteiten, zoals b.v. winkels, restaurants, watersportactiviteiten op het strand, activiteiten voor kinderen e.d. geopend of beschikbaar zijn. Ook kan het in de omschrijving vermelde zwembad om technische of klimatologische redenen (nog) niet gevuld zijn. Tevens kan het doorgaan van bepaalde activiteiten afhangen van een minimum aantal deelnemers. Wij kunnen hierop helaas geen enkele invloed uitoefenen.

SGR

Yaiza Travel is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Het deelnemersnummer is 3525. Zie ook elders op deze website voor meer informatie.

Taxivervoer Schiphol

Indien u liever niet met eigen vervoer naar Schiphol wenst te reizen kan Yaiza Travel voor u taxivervoer regelen. U wordt op uw huisadres opgehaald en u bent 2 uur voor vertrek op de luchthaven Schiphol. Wanneer u na uw reis weer op Schiphol arriveert staat de taxi voor u klaar om u naar huis te brengen. Vraag ons naar de mogelijkheden en tarieven. Voor deze service berekent Yaiza Travel geen aanvullende kosten.

Tijdsverschil

De Canarische Eilanden kennen ook zomer- en wintertijd, hierdoor is het tijdverschil het gehele jaar één uur vroeger dan in Nederland.

Vertragingen of wijzigingen 

Er kunnen wegens technische en/of organisatorische redenen wijzigingen of vertragingen optreden in uw vluchtschema. Het kan noodzakelijk zijn dat er met een andere luchtvaartmaatschappij en/of een tussenstop wordt gevlogen. Yaiza Travel is niet aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van een vluchtwijziging of vertraging. Hetzelfde geldt voor stakingsacties. Ook wanneer u als gevolg hiervan een aansluiting met het openbaar vervoer mist, kan Yaiza Travel hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid accepteren. Alle hieruit voortvloeiende kosten kunt u eventueel bij thuiskomst bij uw verzekeringsmaatschappij claimen. U dient dan wel in het bezit te zijn van voldoende bewijsmateriaal.

Vertrektijden

De definitieve vertrektijden van uw vlucht staan in uw ticket vermeld. Vluchttijden, die u vóór ontvangst van het vliegbiljet worden doorgegeven, zijn dan ook altijd onder voorbehoud. Bij chartervluchten kunnen de in uw vliegticket vermelde vertrektijden overigens op zeer korte termijn voor aanvang van de vlucht nog eens gewijzigd worden. Dit geldt zowel voor de heenvlucht als voor de terugvlucht. Yaiza Travel heeft geen enkele invloed op de vluchttijden. U bent verplicht u uiterlijk 2 uur vóór vertrek bij de betreffende incheckbalie te melden. Te laat melden kan tot gevolg hebben dat inchecken niet meer mogelijk is. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Het missen van een vlucht geeft geen recht op enige restitutie. Over het algemeen dient u op de dag van vertrek de accommodatie tussen 10.00 en 12.00 te verlaten. In overleg is het soms mogelijk langer gebruik te maken van uw accommodatie.

Verzekeringen

Wij raden u dringend aan om goed verzekerd op reis te gaan. De daarvoor benodigde reis- en annuleringsverzekering kunt u bij Yaiza Travel afsluiten. Deze verzekeringen dekken de financiële gevolgen van ongeval, ziekte, bagageschade of noodzakelijke eerdere of latere terugkeer. Een annuleringsverzekering dient binnen 7 dagen na boeking van de reis te worden afgesloten.

Vliegticket 

Onze reissommen zijn exclusief een vlucht, Yaiza Travel kan de vluchten desgewenst voor u inboeken.  

Vliegticket baby

Het tarief voor baby's t/m 23 maanden is gemiddeld € 45,- voor een vliegticket. Kinderen vanaf 2 jaar betalen hetzelfde tarief als de volwassenen.

Voorbehoud

In geval van wijzigingen van BTW-tarieven in binnen en/of buitenland, koers- en/of wisselverhoudingen, brandstofverhogingen, veiligheidstoeslagen, verhoging verzekeringen, etc. behouden wij ons het recht voor reeds gepubliceerde prijzen dienovereenkomstig aan te passen. Eventuele verhogingen zullen daarbij aan u worden doorberekend. Dit geldt ook voor al geboekte en betaalde reizen.

Vrijblijvend aanbod

In artikel 1.2 van de Algemene Reisvoorwaarden is sprake van een vrijblijvend aanbod, dat door de reisorganisator kan worden herroepen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de reis is volgeboekt.

Zwangerschap

Zonder complicaties bij een zwangerschap is het toegestaan om tot de 36e week te vliegen. Vanaf de 37e week mag u niet meer vliegen. Indien u zwanger bent van een meerling, zonder complicatie, mag u tot de 34e week vliegen, na de 34e week is dit niet toegestaan. Bij een aantal vliegtuigmaatschappijen heeft u een doktersverklaring nodig.

Tot slot

Uw vakantieland is anders dan Nederland. Verwacht daarom dus niet steeds hetzelfde kwaliteitsniveau aan te treffen dat u in Nederland gewend bent. Immers, elk land heeft weer zijn eigen normen en waarden. Dat is juist één van de aantrekkelijkste kanten van een vakantie. U moet uw vakantieland en alles wat u daar aantreft dan ook beoordelen naar de normen en waarden van het land en haar inwoners. Zo leert u uw vakantiebestemming het beste kennen en geniet u met volle teugen van uw Yaiza Travel vakantie.

 

voorkeuren Aanvragen
U heeft nog geen voorkeuren geselecteerd
Direct Reserveren
YAIZA TRAVEL

Hollands Diepstraat 4
4709 PH Nispen

0165 36 45 22

KVK 20143237

yaiza@yaizatravel.nl